کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

توضیح اتحادیه‌ی دانشجویان دمکرات کردستان ایران در رابطه با لغو سفر حسن روحانی به اتریش

22:37 - 18 فروردین 1395

کوردستان میدیا: اتحادیه‌ی دانشجویان دمکرات کردستان ایران با صدور بیانیه‌ای اعلام نمود که لغو سفر اخیر حسن روحانی به اتریش، نتیجه‌ی تلاش این اتحادیه و سازمان Stop The BOMB جهت برگزاری تجمعی اعتراض‌آمیز در مقابل کاخ ریاست‌جمهوری اتریش علیه تروریسم دولتی جمهوری اسلامی بوده است.

متن کامل این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار وبسایت کوردستان میدیا قرار گرفته، به شرح زیر است:

مردم حق‌طلب کردستان!
دانشجویان مبارز!
آزادیخواهان!


همان گونه که مطلع هستید، قرار بود در مورخه‌ی ١١ فروردین‌ماه ١٣٩٥ خورشیدی برابر با ٣٠ مارس ٢٠١٦ میلادی، حسن روحانی رئیس‌جمهور رژیم ایران طی یک سفر رسمی دو روزه وارد وین پایتخت اتریش شده و با رئیس‌جمهور و مقامات عالیرتبه‌ی این کشور دیدار نماید، لیکن به طور ناگهانی خبر لغو این سفر به دلیل نگرانی رژیم از برگزاری یک تجمع اعتراضی علیه سفر روحانی، منتشر گردید.

پس از لغو این سفر از سوی روحانی، اظهارات و شایعات نادرستی از سوی علی لاریجانی رئیس مجلس و قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت رژیم و برخی از رسانه‌ها پخش گردید که طی آنها از برخی سازمان‌ها و جریانات سیاسی به عنوان سازمان‌دهنده‌ی این تجمع اعتراضی نام برده شده بود که در واقع با کوشش اتحادیه‌ی دانشجویان دمکرات کردستان ایران و سازمان Stop The BOMB و با مشارکت برخی از سازمان‌های حقوق بشری و گروه‌های آزادیخواه و مبارز دیگر سازمان داده شده بود.

در این رابطه لازم می‌دانیم جزئیات زیر را به منظور بیان واقعیت‌ها مطرح نموده و توجه همگان را به این واقعیت‌ها جلب نماییم:
پس از آن که از سوی وزارت کشور اتریش به سازمان Stop The BOMO ابلاغ گردید که روز و زمان ورود روحانی به اتریش تعیین شده است، این سازمان با کمیته‌ی اتحادیه‌ی دانشجویان دمکرات کردستان ایران در اتریش تماس گرفت و هر دو سازمان تلاش‌های خود را بر روی برگزاری تجمع اعتراضی بزرگی در هنگام ورود روحانی به کشور اتریش در مقابل کاخ ریاست جمهوری این کشور متمرکز نمودند.

اتحادیه‌ی دانشجویان دمکرات کردستان ایران که همزمان نیز به دنبال ایجاد یک جبهه‌ی دانشجویی برای سازمان‌های دانشجویی هر چهار بخش کردستان در خارج از کشور می‌باشد، در نخستین گام توانست خود را طی یک اقدام مشترک، با تشکل اتحادیه‌ی دانشجویان دمکرات کردستان سوریه در یک سنگر ببیند که دوشادوش ما به میدان آمده و به اتفاق ما برای برگزاری این تجمع احساس مسئولیت نمودند.

پس از کمتر از چهار روز توانستیم شمار چشمگیری از سازمان‌ها و شخصیت‌های سیاسی شناخته‌شده و مردم ناراضی را حول یک نقطه‌ی مشترک گرد آوریم که آن نیز تروریسم جمهوری اسلامی بود. با نزدیک شدن روزهای ورود روحانی، بر شمار شرکت‌کنندگان در این تجمع نیز افزوده شد تا جایی که آمار مشارکت سازمان‌ها به ٢٥ سازمان مدنی و سیاسی رسید که در میان آنان سازمان‌هایی از ملت کرد، یهودیان، مسیحیان و سازمان‌های حقوق بشری به چشم می‌خوردند.

این تجمع قرار بود با شعار روحانی خوش نیامدی (Rouhani Not Welcome) برگزار شود و شرکت‌کنندگان با برافراشتن بنر و پلاکارد و همچنین یادآوری ترور وین یعنی ترور دکتر قاسملو و کاک عبدالله قادری آذر که به دست دیپلمات تروریست‌های رژیم جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند، اقدام به تجمع نمایند. بخش دیگری از برنامه‌‌ی تجمع، به چشم زدن نقاب‌های منقش به تصاویر ٥٠ زندانی سیاسی کردستان ایران بود که در چند سال اخیر توسط رژیم جمهوری اسلامی اعدام شده‌اند که این بخش از سوی اتحادیه‌ی دانشجویان دمکرات کردستان ایران تدارک دیده شده بود. انعکاس مشارکت گسترده‌ی مردم در این تجمع، رژیم جمهوری اسلامی را وادار به عقب‌نشینی نمود، لیکن در هر زمانی که مقامات جمهوری اسلامی باز هم به خارج از کشور سفر کنند، عزم و اراده‌ی دانشجویان متعهد کرد و اعضای اتحادیه‌ی ما همواره راسخ بوده و با انجام فعالیت‌های مدنی، مصمم به افشای تروریسم دولتی و جنایات جمهوری اسلامی علیه آزادی و بشریت هستیم.

اتحادیه‌ی دانشجویان دمکرات کردستان ایران
١٧ فروردین‌ماه ١٣٩٥ خورشیدی
٥ آوریل ٢٠١٦ میلادی