رسانههای دولتی ایران گزارش دادند پاکستان میتواند بهعنوان «پل» میان تهران و واشنگتن عمل کند، اما مدعیاند عباس عراقچی قصد دیدار با فرستادگان آمریکا را ندارد.
خبرگزاری دولتی ایران (IRIB) گزارش داد عباس عراقچی، وزیر امور خارجه، در سفر به پاکستان برنامهای برای دیدار با فرستادگان آمریکا ندارد.
بر اساس این گزارش، اسلامآباد میتواند بهعنوان «پلی» برای انتقال ملاحظات ایران بهمنظور پایان دادن به درگیری عمل کند.
در همین حال، کاخ سفید پیشتر اعلام کرد استیو ویتکوف و جارد کوشنر را بهعنوان فرستادگان خود به اسلامآباد میفرستد، زیرا به گفته آن، طرف ایرانی خواستار گفتوگوی حضوری است.
عباس عراقچی عصر جمعه وارد پاکستان شد. سفارت ایران در پاکستان اعلام کرد او در این سفر مسائل دوجانبه میان تهران و اسلامآباد را بررسی میکند.
شبکه خبری ایبیسی به نقل از یک مقام ارشد دولتی پاکستان گزارش داد هیئتهای آمریکایی و ایرانی در آغاز هفته دیدارهای جداگانهای با مقامات پاکستانی خواهند داشت.
در ادامه این گزارش آمده است اگر روند گفتوگوها مثبت پیش برود، مقامات آمریکایی و ایرانی روز یکشنبه بهطور مستقیم با یکدیگر دیدار خواهند کرد.