کامران غضنفری، نماینده مجلس رژیم، در شبکه اجتماعی «ایکس» از برنامه شماری از نمایندگان برای برگزاری تحصن مقابل ساختمان مجلس در اعتراض به ادامه تعطیلی این نهاد خبر داد.
او نوشته است: «چنانچه مجلس بسته باشد، تا باز شدن مجلس، در همانجا تحصن خواهیم کرد.»
در هفتههای اخیر، شماری از نمایندگان مجلس نسبت به ادامه تعطیلی صحن علنی این نهاد که به ماههای پس از حملات اسرائیل و آمریکا به ایران در ۹ اسفند ۱۴۰۴ نسبت داده میشود، اعتراض کردهاند.
پیشتر نیز حمید رسایی، نماینده دیگر مجلس، با انتقاد از تعطیلی پارلمان گفته بود در صورت ادامه این وضعیت، برخی نمایندگان در مقابل ساختمان مجلس جلسه برگزار خواهند کرد. او همچنین از عدم طرح موضوع مذاکرات و تفاهمنامهها در صحن مجلس انتقاد کرده و پرسیده بود: «چه کسی قدرت دارد مجلس را تعطیل کند؟»
حسین صمصامی، دیگر نماینده مجلس، نیز در پیامی جداگانه در شبکه اجتماعی «ایکس» با اشاره به تعطیلی بیش از ۱۰۰ روزه صحن علنی نوشته است که در سامانه قانونگذاری امکان ثبت استیضاح وزیر و صدور بیانیه مسدود شده است. او این وضعیت را «کمتر از به توپ بستن مجلس» ندانسته و خواستار پاسخگویی مسئولان شده است.
این انتقادها بهویژه از سوی نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری و همزمان با افزایش بحثها درباره نقش محمدباقر قالیباف در روندهای مرتبط با مذاکرات، شدت گرفته است.