کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نفتالی بنت فاش کرد اسرائیل هزاران دستگاه استارلینک را به ایران منتقل کرده است

10:38 - 3 تیر 1405

بر اساس گزارش جروزالم پست، نفتالی بنت، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل، روز سه‌شنبه فاش کرد که اسرائیل هزاران دستگاه دریافت‌کننده اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را به ایران منتقل کرده است تا به معترضان برای حفظ دسترسی به اینترنت کمک کند.

بنت در نشست «سیاست‌گذاری بین‌المللی جی‌ان‌اس» در اورشلیم گفت این طرح را با هدف کمک به معترضان برای به چالش کشیدن جمهوری اسلامی آغاز کرده بود.

او همچنین از دولت بنیامین نتانیاهو انتقاد کرد و گفت این ابتکار پس از پایان دوران نخست‌وزیری‌اش از سوی دولت‌های بعدی ادامه پیدا نکرد.

استارلینک، سرویس اینترنت ماهواره‌ای متعلق به شرکت اسپیس‌ایکس، به‌طور رسمی مجوز فعالیت در ایران را ندارد. با این حال، ایلان ماسک پیش‌تر گفته بود که این سرویس در ایران فعال است.

مقام‌های جمهوری اسلامی نیز در سال‌های گذشته اسرائیل و ایالات متحده را به انتقال و قاچاق تجهیزات استارلینک به داخل ایران متهم کرده بودند.

بنت در اظهارات خود جزئیات بیشتری درباره زمان اجرای این طرح، نحوه انتقال تجهیزات یا شمار دقیق دستگاه‌های منتقل‌شده ارائه نکرد.