کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

سفارت آمریکا در کویت پس از تعطیلی در جریان جنگ با ایران بازگشایی می‌شود

15:58 - 3 تیر 1405

دولت آمریکا اعلام کرده است سفارت این کشور در کویت را که در اوج جنگ با ایران تعطیل شده بود، به‌طور محدود بازگشایی می‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این اقدام بیش از سه ماه پس از تعطیلی سفارت آمریکا در کویت در جریان درگیری‌های نظامی میان ایران، آمریکا و اسرائیل انجام می‌شود.

مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، روز چهارشنبه در جریان دومین مرحله از سفر خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس، در مراسم برافراشتن پرچم آمریکا در محوطه سفارت این کشور در کویت‌سیتی شرکت می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «از ساعت صفر روز ۲۴ ژوئن ۲۰۲۶، سفارت ایالات متحده در کویت پس از تعلیق فعالیت‌ها در پی حملات ایران، فعالیت خود را از سر می‌گیرد.»

بر اساس این بیانیه، سفارت آمریکا بلافاصله ارائه خدمات اضطراری به شهروندان آمریکایی را از سر خواهد گرفت و سایر خدمات کنسولی نیز به‌تدریج از سر گرفته خواهند شد.

سفارت آمریکا در کویت در پنجم مارس، هم‌زمان با تشدید حملات موشکی و پهپادی ایران در واکنش به حملات هوایی آمریکا و اسرائیل، فعالیت خود را متوقف کرده بود.

به گفته وزارت خارجه آمریکا، سفارت این کشور در کویت تنها نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در منطقه بود که به‌طور کامل تعطیل شد. با این حال، سایر سفارتخانه‌های آمریکا در منطقه نیز با صدور مجوز یا دستور خروج کارکنان غیرضروری، سطح فعالیت خود را کاهش داده بودند.

بر اساس اعلام مقام‌های آمریکایی، سفارت ایالات متحده در کویت در مرحله نخست فعالیت خود را با خدماتی محدود آغاز خواهد کرد.